2014. július 13., vasárnap

Mogyoró


Hogy ki is az a Mogyoró? Nos nem más mint a 3. magyar vizsla kutyusom. Már régóta szerettem volna egy utánpótlást, ha Zsófi kutyám kiöregedne a munkából. Úgyis hosszú idő, míg egy kölyökből terápiás kutya válik, így nem árt időben elkezdeni a kiképzést.
Nos emiatt érkezett hozzám Mogyi baba :) Kingával és Tamással mentünk Mindszentre kutya nézőbe, és teljesen beleszerettünk Mogyiba. Több kutyus közül választhattunk, volt olyan aki nagyon nyugis volt, de ránéztem, és nem éreztem azt, hogy nekem ennyire nyugis kutya való, valahogy a személyiségemhez nem passzol igazán, hiszen Zsófi is pörgősebb kutyus volt fiatalabb korában, jó sosem volt az a nagy rohangálós mint Csipesz, de annyira ő sem volt nyugis mint aki ott volt. Volt olyan kutyus is aki nagyon pörgős volt, és kicsit hisztis, nos őt sem éreztem magamhoz közel. Ezért a választásunk egyhangúan mindhármunknak Mogyoróra esett.
Mikor hazahoztam eleinte Csipeszke nem szívlelte, féltékeny volt rá... Nem akart megbarátkozni vele... 1 nap telt el, mire sikerült megtörni a jeget, és azóta levakarhatatlanok egymásról. Zsófi az a mamakutya maradt, az alfa kutyák között. Ő az aki irányítja a törpét ha nem megfelelően viselkedik, míg Csipesz az a játszós társ, és akitől a legtöbbet tanul a kicsi, persze csupa rosszat :P

Mogyi egyébként egy közepesen mozgékony kutya, ha kell pörög, ha nem akkor pihen. Jó még nagyon fiatal ezért változhat a jelleme. Igazából anno Csipesz is a legnyugisabb volt az alomba, de mellettem valahogy az életmódja és életritmusa felgyorsult, így ő is folyamatosan keresi az interakciót és a lehetőséget a játékra és a munkára :) Hát igen nálunk mindig történik valami, szinte minden hétvégén bemutatózunk, ha nincs bemutató akkor kutya sulizunk és foglalkozást tartunk, valamint év közben több oviba járunk foglalkozásokat tartani. Ezért nálunk sosincs megállás. Nyáron több táborba járunk gyerekekkel játszani.
Mogyikára is ez a sors fog jutni :) Még nem kezdtem el a képzését, eddig elég mozgékony időszakunk volt, hiszen én vigyáztam a tesójára Zizire is, valamint hétvégén bemutatónk is volt, ezért nem volt lehetőségem még belekezdeni. Majd jövőhéttől :)
Erről majd többet tudok írni, most még csak próbáljuk egymást megismerni :) Egyre nagyobb sikerrel :) Még csak a nevét és a szobatisztaságot tanulja :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése