2012. április 23., hétfő

Szekszárdi bakancsos túra a Föld napja alkalmából

Sajnos mostanában nem volt annyi időm Zsófira mint amennyit szerettem volna a képzésére szánni. Remélem ez nemsokára megváltozik, most hogy már nem kell a tanításokra készülnöm :)

Nos a hétvégén odavoltunk Zsófi kutyussal kirándulni. Kezdődött az egész szombaton. Délután Ádámmal elvittük a blökit futni, meg labdázni kicsit, hogy lemozgassuk az első buszozásunk előtt. Este 8kor szálltunk fel a buszra Szentesen. Hál istennek alig voltak a buszon, így én is nyugodtabban szálltam fel. Zsófi nagyon jól viselte az utat. Minden érdekelte, háromnegyed óra elteltével már kezdett felpörögni és elég nehéz volt arra utasítani, hogy üljön szépen a fenekén. Útközben még ellenőrrel is találkoztunk. :)

Ahogy beértünk Szegedre várt minket Edina-Panni és Füge. A kutyusok gyorsan összebarátkoztak :)
Elvittük őket egy gyors körre a kutyafuttatóba, utána mentünk is haza pihenni, mert másnap nagyon korán kellett kelnünk.
Mikor hazaértünk megetettük a kutyusokat, majd mi is nyugovóra tértünk a nagy utazás előtt.
Vasárnap reggel 5kor keltünk, fél6kor már el is indultunk Fügével meg Zsófival a kutyafuttatóba, hogy a hosszú út előtt kicsit mozoghassanak. Fél7kor volt az indulás Szekszárdra. Kocsival utaztunk, 4en mentünk és a 2kutyus. Utazás közben minden rendben volt. Az ebek is nyugodtan feküdtek a helyükön az autóban.

Mikor megérkeztünk, Kata-Zorka és a gyerekek már vártak minket. 4kutyussal indultunk neki a túránknak. Elengedtük őket és szabadon rohangálhattak közöttünk. Persze ezt legjobban Zorka élvezte, aki mint a futott oda vissza fáradhatatlanul. Kicsit irigyeltem, hogy honnan van ennyi energiája :)

A túra alatt sétáltunk hegyen fel-le, meredek domboldalakon és mocsárban is. Majd amikor kiértünk egy táborhelyre, ahol egy nagy füves völgy volt letáboroztunk, megebédeltünk és elkezdtünk játszani a gyerekekkel.
Zsófi és Füge a nagyokkal játszott. Az volt a feladat, hogy a gyerekek kaptak 1-1 jutifalatot, ezt megszimatoltatták a kutyákkal, majd ők elbújtak az erdőben. Mikor mindenki megtalálta a búvóhelyét elengedtünk a kutyákat és nekik meg kellett keresniük a gyerekeket.

Amíg mi bújócskáztunk Kata és Zorka a kicsikkel "utánozd a kutyát" játékot játszott. Segítségükre volt ebben Kata barátnője Edina is Mangó nevű kutyusával.

Mivel a játékok kicsit elhúzódtak, ezért egy gyors oklevél és kitűzőátadásra volt időnk csak. Minden túrázó kapott egy-egy oklevelet, egy-egy kitűzőt és 2 energiaszeletet.
Miután mindenki megkapta az ajándékait elindultunk hazafelé. Visszafele sokkal hosszabbnak és kimerítőbbnek tűnt az út. Alig bírtuk már vonszolni magunkat. Sokkal több pihenőt kellett tennünk, mind odaúton.

Fél 3-ra vissza is értünk az induló ponthoz. Megvártuk, hogy minden gyerkőcért jöjjenek a szülei, majd mi is elindultunk haza.

Mikor visszaértünk Szegedre, ránk még Zsófival várt egy újabb buszozás. Most sajnos teletömött buszon kellett utaznunk. Tele volt a padló bőrönddel, és sok álló utas is volt. Én magam sem szeretem az ilyen zsúfolt járatokat, nemhogy kutyával együtt.. De túléltük, Zsófi nagyon jól tűrte a tömeget. Jobban mint én. Nekem tömegiszonyom van, de hál istennek Zsófi tartotta bennem a lelket, és az ő nyugalma áttevődött rám.
Este 8ra értünk haza Szentesre.

Nagyon jó kis túrán vagyunk túl. Sok félelmemen felülkerekedtem ezalatt a két nap alatt, gondolok itt a buszozásra például. Örülök neki, hogy a lányok nem hagyták, hogy itthon maradjak. Köszi csajok :)