2012. március 18., vasárnap

" A fáradt kutya a boldog kutya!" :)



Ez a hosszú hétvége nem éppen a pihenésről szólt számunkra. :) Ami nem is volt baj, mert így nagyon sok új helyszínen és programon vehettünk részt Zsófival.
Csütörtökön Tomika elkísért minket itt Szentesen a Tisza partra. Keresztül sétáltuk egész Szentest, voltunk a kertvárosba, majd a Tiszán pihentünk le. Zsófi bele is merészkedett a vízbe, ami azért most még nem lehetett valami kellemes hőmérsékletű. Mi meg utána nem győztünk menekülni az iszapos tappancsok elől, hogy nem tapossa össze a ruhánkat vele :)

Szombaton volt Szegeden a Ligetben a Kutyafuttában rendezvénye. A család behozta Zsófit Szegedre, én már ott vártam őket. Néztünk több kutyaiskola bemutatóját, részt vettünk ingyenes karomvágáson, és sok sok jó információt kaptunk a kutyusok neveléséről. Zsófi szocializációjának is nagyon jót tett, hogy legalább 100 kutya volt kint, különböző korosztályú, fajtájú, méretű kutyusok között lehetett, és megismerkedhetett velük. Különösebb probléma nem is volt, 1-2 kutya volt aki nem tetszett neki, de semmi összeütközés nem volt, pedig Zsófi többször el volt engedve, szabadon rohangálhatott a kutyusok között :) 
Viszont volt olyan eset amikor nagyon-nagyon leégetett engem... :) Hát ugyebár meleg volt, jó idő volt, rendezvény volt, sok család piknikezni jött ki a ligetbe...Nos Zsófiának sem kellett több, azonnal szagot fogott és szinte megállíthatatlanul ment kunyizni a családoktól... Néha úgy kellett elhoznom onnan, annyira égő volt, nem győztem bocsánatot kérni, hogy a családi idillt megzavarja egy szőrös négylábú... Ilyenkor Zsófinak előjön a szelektív hallása... Mintha nem is tudná, hogy őt hívják Zsófinak és neki szólnak. Ha kaja van akkor a külvilág ki van zárva. Ezen még nagyon nagyon sokat kell gyakorolnunk, hogy ha valaki eszik akkor ugyanúgy be lehessen hívni és ne rosszalkodjon.
A kutyás rendezvény után, végre sétálhattam Zsófival Szegeden, ez nekem nagyon nagy élmény volt. Mindig ha Szegeden vagyok annyira hiányzik az, hogy vihessem Zsófit a Tisza partra kacsákat vadászni, meg a Kárász utcára nézelődni, és most végre összejött :)
A ligetből átsétáltunk a hídon, ami külön jó volt, hogy nagyon sok kocsi ment el mellettünk, és gyakorolhattunk egy kicsit, hogy forgalmas helyen is engem figyeljen, és nagyon jól ment a dolog.
Utána megálltunk a rakparton. Kicsit elengedtem Zsófit, hát kár volt.. :) Meglátta a vadkacsákat és azonnal beindult a vadászösztön. Belerohant a Tiszába és kergette a kacsákat... Alig bírtam kikönyörögni a vízből. Persze utána gyönyörű iszapos lett a mancsa, aminek külön örültem, hogy ilyen szutykosan kell végig baktatnunk Szegeden. 
Utána végig sétáltunk a Dugonics téren, sok helyen jártunk, láttunk villamost, sok-sok embert, de Zsófi nagyon jól viselte az új dolgokat és a környezetet. 
A kutyás napon is sok ember volt, és nagyon sok gyerkőc jött oda hozzánk, jóóól meg is nyúzták Zsófit, amit ő nyálas kutyapuszival viszonzott :) 

Tegnap utána felmentünk Gáborhoz, ott is Zsófi nagyon ügyes volt, nem pisilt be, nem ment fel az ágyra, jelzett mikor ki kellett mennie. Szobatisztasággal sem volt semmi problémánk.

Haza úton Zsófi végig aludt a kocsiban nagyon kifáradt :)


Vasárnap reggel mint mindig mentünk a kutyasuliba. A kutyaoviba volt több kutyus, különböző korosztályok. Voltak 1 év alattiak és idősebb 2-3 évesek is. Voltak rotik, boxerek, dobbermannok, labrador stb stb. Hát Zsófikának sikerült összetűzésbe kerülnie egy szuka boxer kutyussal. Végül a 2kutya egymásnak esett, eldöntötték a dominancia kérdését. A boxer győzött :) Én meg kicsit megijedtem, mert tudtam, hogy Zsófi nem hagyja magát, és nem akartam, hogy folytassa a harcot, így szétszedtük, őket. Igazából nem tudom, hogy jó döntés volt-e. De amikor azt látja az ember, hogy a szeme előtt marják a kutyáját, akkor elborul az ember agya, és védelmezné a kedvencét, de ezzel megakadályozza abban, hogy rájöjjön, hogy nem ő a világ közepe... Legközelebb máshogy fogok cselekedni. Ilyen esetbe általában kinyomom Zsófit a földön, de ilyenkor ott van a többi kutya, közbe szagolják meg hergelik Zsófit és nem sok értelme van a dolognak. Tehát nem tudom, mit kellene tennem. Nem sok segítséget kapok ez ügyben, hogy hogyan tudnám ezt kiküszöbölni.
Csináltunk csoportos engedelmességit, Zsófi nagyon ügyesen dolgozott, minden feladatot szinte hibátlanul megoldott. Büszke voltam rá. Viszont még nem heverte ki a szegedi túrát sem, így elég fáradt volt, meg ugyebár mi biciklivel járunk a kutyasuliba és azért az is lefárasztja. Agilityzni már nem maradt ereje. Nem is akartuk jobban lefárasztani, mert akkor nem futott volna hazáig.

Összességébe véve nagyon jó és piszok fárasztó kis hosszú hétvégénk volt, ami egyikünknek sem a pihenésről szólt, hanem az együtt eltöltött közös programokról. De nagyon jó volt és remélem jó sok ilyenbe lesz még részünk. És ennél jobb szülinapot nem is kívánhattam volna, minthogy egész nap kutyázzak és kutyás rendezvényen legyek. :)
A kép magáért beszél :D Mint egy döglött kutya :D


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése