2014. április 15., kedd

A Szentesi Kutyások Klubja első nyílt napja 2014.04.13.


Elérkezett a nagy nap, amikor debütálhatott frissen alapított egyesületünk a Szentesi Kutyások Klubja. Egyesületünkben a kutyázás szinte minden területébe bele lehet kóstolni. lehet nálunk sport kutyázni, családi kutyázni, kutyaovizni, kezdő-haladó engedelmes csoportban részt venni. Indul a ringdresszúra képzés is a kiállításra járó kutyusoknak és gazdijaiknak, valamint velünk a vizslákkal a gyermek-kutyás foglalkozások.

Itt az egyesület honlapja, itt bővebben olvashatnak munkáinkról: http://www.szentesikutyasokklubja.com/ .

Mivel mi vagyunk Szentesen az elsők akik ezzel foglalkozunk, ezért szeretném minél több helyen kipróbálni magunkat. Most egyenlőre a kinti foglalkozásokat kezdjük el, mert jó időben sokkal jobban kimozdíthatóak a családok is egy kis kutyázásra, mint egy meleg terembe.

Vasárnap már reggel 8-kor kint voltunk a pályán és elkezdtünk pakolni a délutáni családi napra.
Sátrakat állítottunk, pályát építettünk és készítettük a kutyákat a délutáni bemutatókra.
Nehéz helyzetem volt mert délután 1 órára volt meghírdetve a kutyás-gyermek program. Hát igen a vasárnapi ebédről nem könnyű időben megérkezni ezt én is tudom, ezért izgultam is, hogy vajon hányan jönnek majd el. Kicsit vártunk mert az emberek 1 órakor kezdtek el megérkezni a pályára, ezért kicsit csúszott a program.
Hát az az igazság, hogy kár volt félnem. Nagyon sok gyermek jött ki, hogy játszhasson a vizslákkal. Nagy boldogságomra sok ovisom is kijött a Napraforgó és a Bóbita csoportból, aminek nagyon nagyon örültem. Ráadásul az anyukák elmondták, hogy otthon sűrűn vannak emlegetve a kutyusok, és az otthoni kutyákat is próbálják tanítgatni a gyerekek, és otthon is el szokták mondani a nálam tanult mondókákat. Iszonyatosan boldog voltam ezektől a hírektől, hiszen én nem találkozok a szülőkkel, így nem tudtam, hogy mennyi élmény megy haza a kutyás foglalkozásokról, hiszen délelőtt vagyunk velük egy órát és ki tudja délutánig mennyire lesz még izgi, hogy mi náluk jártunk, de úgy tűnik, hogy nagyon :)

Mariann volt segítségemre a bemutatóban, ő választotta ki nekem a gyerekeket a játékokra, valamint a gyerekeket gardírozta.
Pacsiadással kezdtük a bemutatót, Zsófi így köszönt a gyerekeknek, majd egy székfoglaló következett Csipesszel.
Folyamatosan váltogattam a kutyákat én is, mert mindkét kutyának van olyan játék amelyiket jobban szeret és szívesebben játszik, ezt figyelembe véve váltogattam őket.
Próbáltam olyan játékokat vinni, amibe minél több gyerek be tud állni egyszerre, és a zavaró körülményeket figyelembe véve sikerélményük is lesz.

Játszottunk még hurka dobó versenyt, faroklopót, bátorság próbát.
Majd elkezdődött a lovas bemutató. Eközben megkértek minket, hogy később játsszunk még egy kicsit a gyerekekkel, mert azóta jött még nagyon sok gyerek.
A lovas bemutató után Csipesszel részt vettem a csoportos engedelmes bemutatóban is.
Ezután jött Diego 3-as akadály ugrása apportozással, majd Coni IPO I-es engedelmességi bemutatója.
Ezután őrző-védő bemutató volt, ahol nekem kellett beszélnem a pályán látott dolgokról, csak elkaptak a tv-sek egy gyors interjú erejéig, húh hát szerintem 2 értelmes összefüggő mondatot nem mondtam, mert közbe fél füllel hallgattam, hogy ki vette át helyettem a mikrofont, hogy mi történik a pályán, meg próbáltam válaszolni a kérdésekre, de nem jöttek jól a szavak és a kifejezések  :) :)

Az őrző-védő bemutató után jött az agility bemutató, majd a tombola húzás.
Míg tartott a tombola húzás mi a vizslákkal a kutyaovi területén játszottunk egyet ismét a gyerekekkel, és még így a második körre is rettentő sok gyerkőc jött velünk játszani.

A kutyáimon a nap végére láttam, hogy lehúzták a rolót,és hagyjál békén hangulatba kerültek, ami nem is csoda, mert jóópár gyereket megjátszattak, plusz Csipesz még az engedelmes bemutatóba is szerepelt. Képeket az egyesületünk Facebook-os oldalán nézhetnek meg az érdeklődők.

Összességében egy nagyon jó és vidám napot zártunk. Hál istennek nagyon jó idő volt egész nap, egy szál pólóban is melegem volt a pályán. Végig sütött a nap.

Most vasárnap pedig húsvéti hangulatban várom a gyerekeket a pályán egy kis kutyás-gyerek foglalkozásra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése