2012. augusztus 22., szerda

Csipesz első bemutatói :)



Elérkezett a várva várt hétvége, amikor is Csipuval kellett bemutatóznom. Ennek valamilyen szinten örültem is, de kicsit szomorú is voltam mert Zsófi nem jöhetett velünk. :( Zsófia már 3 hete tüzel... Így nem mertem magammal vinni a bemutatóra, mert rajtunk kívül csak kan kutyusok voltak a bemutatóban, ezért féltem, hogy miattunk a kanokból előjön az ösztön állat, és nem koncentrálnak a munkára eléggé. Meg persze ilyenkor Zsófi sem szuperál a legjobban, ezért munka terén nem is piszkáltam sokat, mert csak magamat idegesítettem vele, mert tudom mire képes, és rossz, hogy most nagyon nem nyújtja azt a szintet. De mától újra kezdjük a kemény munkát, mert 1-én elővizsgázunk Solymáron.


Szerdán volt a főpróbánk a Spartacus pályán, ahol Tibi azt mondta, hogy vezényeljem le én a bemutatót, és találjak ki hozzá egy kis koreográfiát, ami nem hosszú, mert 3 kutyaiskola bemutatózik, így nem kell sokáig húzni. Ki is találtam egy kisebb koreográfiát, persze így duplán kellett izgulnom. Egyrészt mert Csipesszel még sosem bemutatóztam, így nem tudtam, hogy mennyit fog átvenni a lámpalázamból, és ugyebár még csak szombaton lett 3 hónapos ezért még rá duplán kell figyelni. Másrészt pedig attól is féltem, hogy elrontom a vezénylést, és megkavarodik miattam mindenki. De hál istennek egészen jól sikerült, pedig többen is lettünk végül a bemutatón, mint egyébként próbán voltunk, szóval improvizálni is kellett, hogy jól jöjjön ki a dolog.


Majd elérkezett augusztus 19-e, a Szentesi Szárnyas Napok Kutyás napja.. Csipesszel és Danival már kimentünk 8-ra a pályára, kicsit gyakoroltunk, meg beszélgettünk a többiekkel, hogy minden jó legyen a bemutatóra. A Szegvári kutyaiskola bemutatója után következtünk mi. Csipesz fantasztikusan ügyes volt. Én végig remegtem, a mosolyom odafagyott az arcomra, amivel próbáltam leplezni, hogy mennyire zavarba vagyok. De Csipesz mindent megcsinált nekem elsőre. És ez 13 hetesen szerintem nagyon nagy szó. Helyben maradás, behívás, fektetés, ültetés, szlalomozás, közömbösítés, minden volt a bemutatóba. Annyira ügyes volt. Pórázon vezetésnél is szinte végig nézett fel rám, a feladatoknál is végig tartotta a szemkontaktust, tehát tényleg sikerült egymásra hangolódnunk és együtt dolgoznunk.

A mi bemutatónk után még a Köröstoroki Ebtanoda is tartott bemutatót, majd következett az őrzővédő Ádám vezetésével, ami szintén nagyon látványos volt, és nagy sikert aratott a közönség körében.

Délután mikor hazaértünk Csipesz már nagyon kifáradt, ki kutyázta magát, és agyon lett simogatva, de ezt persze nagyon szereti ezért ez a része nem volt megerőltető számára.


Másnap reggel kimentünk a kutyasuliba gyakorolni kicsit a délutáni bemutatónkra, amire egy hosszabb műsort terveztünk, mivel itt csak mi, a Szentesi MEOE ( http://meoeszentes.hu/)  és a Köröstoroki  Ebtanoda ( http://kebtanoda.hu/) tartott bemutatót.
Nagyon meleg volt 20-án délután, ráadásul nekünk a tűző napon kellett a bemutatót tartanunk. Kicsit aggódtunk, hogy a kutyusok nem fognak tudni úgy dolgozni, ahogyan mi szeretnénk, de végül mindenki nagyon ügyesen szerepelt.
A Motoros Találkozón  Ádám vezényletével történt az engedelmességi bemutató. Így sokkal könnyebb volt nekem is Csipeszre koncentrálnom, mint előző nap. (erről a bemutatóról készült videó, amit majd fel fogok tenni)


Csipesz ezen a bemutatón is úgy szerepelt, mintha kis színésznő lenne. Nagyon élvezte a munkát, még a forróság, a motorok zaja és a rock zene sem zavarta meg a koncentrációban. Szuperül teljesített, nagyon büszke voltam rá, mert még olyan kicsi, és olyan hirtelen csöppent bele az én mozgalmas életembe, de nagyon rugalmasan kezeli ezeket, és nagyon szeret dolgozni. Jutalom falatért bármire képes. Már tanulunk kúszni és bukfencezni. Apránként tanítom neki a trükköket, mert Zsófinál is probléma néha, hogy keveri a trükköket.


Tehát így zajlott a mi kis hosszú hétvégénk. Sajnos a tüzijáték nem lesz a kutyáim kedvence, de én sem rajongok érte. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése