2013. január 18., péntek

Matek óra Zsófival :)


A mai napon megkért egyik kolléganőm, hogy helyettesítsem már az osztályomba a matematika órát. Ezek hallatán felbuzdultam, hogy akkor tartok egy kutyás matek órát nekik. Mivel én vagyok az 5. osztályba a napközis tanár, ezért ismerem a gyerekeket, a képességeiket, ki milyen szinten van matematikából, és már több hete gyakoroljuk a szorzó táblát és az osztást. Most a maradékos osztást tanuljuk már több hete, mert nagyon nehezen megy. :)

Otthon már előre felkészültem a mai matek foglalkozásra. Előre elkészítettem a számkártyákat és összeírtam, hogy milyen játékokat tudnánk játszani.

Az órát egy kis bemelegítéssel kezdtük. Zsófi ugatott, a gyerekeknek számolniuk kellett hányat ugat Zsófi, sajnos nem mindig tudták ügyesen megszámolni... Miután megfejtettük, hogy hányat ugatott Zsófi egyesével számoltunk tovább. Először mindig egyel növekvő páros számokat kellett mondaniuk. Majd Zsófi megint ugatott, de most csak páratlan számút, így most növekvő sorrendbe kellett a páratlan számokat egymás után mondaniuk.

A következő feladat a szorzó tábla átismétlése volt. Kérdeztem a szorzótáblát és aki ügyesen el tudta mondani kérhetett egy trükköt Zsófitól :) Jó hogy bent volt Zsófi mert így nagy motiváló erővel bírt, a sokszor bátortalan gyerekeknél is. :)

Ezután a feladat után következett a maradékos osztás gyakorlása. Kitettem a földre számkártyákat, növekvő sorrendbe először az 5ös szorzótábla eredményeit. Felírtam a táblára egy osztást, például "37/5=". A gyerekek úgy tanulták az osztást, hogy megnézik az osztandót, itt a 37-et, majd megnézték a földön a számkártyákat, hogy melyik két szám közé tudják beilleszteni a 37-et és oda kellett Zsófit beültetniük.
Mikor kihívtam valakit, hogy megoldja a feladatot, kapott egy jutifalatot, majd Zsófit odavezette a 35 és a 40-es számkártya közé. Ott leültette Zsófit. Mivel a 35 volt Zsófi előtt, kiszámoltuk, hogy az hányszor 5, kijött eredménynek, hogy 7. Visszament a táblához, beírta hogy 37/5=7, mert 5X7=35, majd az ujjukon egyesével számoltunk egészen 37-ig és így kijött a maradék is.

A 6-os, 7-es 8-as osztást is gyakoroltuk még a gyerekekkel, hasonlóképpen mint az 5öst.

Az óra végén levezetésképpen játszottunk kicsit a pénzzel. Mivel tanulásban akadályozott gyerekekről beszélünk, náluk a pénz értéke nem egészen világos. Kiosztottam nekik játékpénzeket, valamint bevittem nekik egy újságot, amibe csak kutyáknak és háziállatoknak való dolgok voltak amiket meg lehet venni, mindegyiknek ott volt az értéke alatta. Megszámoltuk, hogy mennyi pénzünk van és megnéztük, hogy ennyi pénzért mit tudnánk megvenni Zsófinak az újságból :)

A gyerekek nagyon élvezték a mai matek órát :) Nagyon nagy dícséretnek számított, mikor Pistike azt mondta:" Petra néni jól tanítja a matekot" :) Fülig ért a szám, és örültem hogy kicsit interaktívabbá és élvezetesebbé tudtam nekik tenni a nehéz matek feladatokat Zsófi segítségével. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése