2012. július 16., hétfő

Csipesz első napjai nálunk :)




2012. július 14-én este felé Ádámmal átmentünk Nagymágocsra, ahol egy kedves család babavizsláit teszteltük le a Volhard féle kölyök teszttel. 3 kutyus is megfelelt volna a követelménynek, hogy terápiás kutya legyen, de mégis Csipesz fogott meg mindkettőnket legjobban. Ő volt az egyetlen a kölykök közül aki apportozásnál visszavitte a papírgalacsint Ádámnak, és ő volt az egyetlen, aki a zaj tesztnél oda is ment a zajforráshoz (lábas-kanál) és megszimatolta megvizsgálta, hogy mi ez. Úgyhogy ezek után úgy gondoltuk ő kell nekünk.
Nagyon kis hiperaktív bébi kutya, de ha alvás van, akkor aztán még a családi ebédet is végig alussza, pedig nem vagyunk kis zajjal. :) De jól is van ez így.
Még az összerágok mindent korszakban van, hisz még csak 8 hetes, de a "nem szabad" parancsot már nagyon tudja, és ilyenkor teljes megbánást mutatva a pofiján leteszi a fejét,  hogy ő ugyan semmi rosszat nem tett. :)


Még csak másfél napja van velem, de már annyi dolgot átélt. Első este már volt velünk szalonna sütésen, itthon vagy 10-en körbekaptuk plusz két gyerek. És csodásan tűrte, ment oda mindenkihez. Fel se tűnt neki, hogy összetört egy napágy, míg rajta kívül szinte mindenki szívbajt kapott ijedtében. :)


Zsófiával is jó volt az első találkozásuk. Semmi morgás nem volt, Zsófira nagyon büszke voltam, hogy egyke létére ilyen jól viseli a kistesót. Persze azóta volt 1-2 odamorgás Zsófi részéről, mikor teljesen váratlanul a hátára ugrik Csipesz :D de ez nem egy nagy veszekedés.

Tegnap délelőtt odavoltunk Zsófival meg Csipesszel a kutyasuliba. Zsófival megcsináltam a szokásos csoportos engedelmest. Nagyon jót tett neki, hogy 3 hétig nem én csináltam vele, mert most pórázon és póráz nélkül is folyamatosan nézett fel rám lábmellett követésnél. Nagyon büszke voltam rá. Trükköket öcsivel is gyakorolták, azt már megcsinálja bárkinek. Gyerekeknek nehezebben, mert valahogy ők nem úgy kérik tőle, de ezen is majd javítunk, hisz még egy hónapig velünk lakik az 5 és a 9 éves unokahugom, akik persze bolondulnak mindkét kutyusért.


A kutyasuliban Csipesznek is akadt játszótársa egy 3hónapos labrador Carlos. Az elején Csipesz kicsit agresszívabban harapdálta és küzdött vele, de a végén már jól megvoltak egymással. Játszottak a madzagra kötött kesztyűvel.:)


Tegnap este pedig kivittük a blökiket egy lovardába. Zsófi ott szabadon rohangált a tanyán meg a mezőn Vigóval az óriás snauzerrel, Eddivel az airedale terrierrel és Silivel a foxival. Őket a kutyasuliból már ismerte, mert ők is járnak ki hozzánk.( Én a kutyasuliban Silikével szoktam csinálni az engedelmest, mert a gazdijuk nem bír 3 kutyussal. :) )
Csipesz az benne volt a szállítóketrecébe a lovardába, csak kicsit vettem ki, de ugye én is lovagoltam ezért nem tudtam ennyi felé figyelni így ő  pihengetett addig.
Zsófiát pórázra kellett venni mikor én lovagoltam, mert egyszerűen nem értette, hogy mit keresek én annak a nagy állatnak a hátán, és hogy jövök le onnan :) jött volna oda folyamatosan hozzám. De egyébként nagyon jól viselte az állatokat, vagyis... vannak tyúkok is, és Zsófiból előjött  a vadászösztön és kicsit megkergette a tyúkállományt, de a lovakkal teljesen jól elvolt, nem ugatta őket, nem félt tőlük, az istállóba is járt kelt :)


Este Zsófia úgy aludt mint a bunda, kifutkározta magát a lovardába. Csipesszel még felkelek éjszaka 1x- max 2x, de ő is alszik szépen.


Ma nagyon meglepődtem Csipesz viselkedésén, és olyat tapasztaltam, amit Zsófinál sose. Odaállt az ajtó elé és hanggal jelezte, hogy ki akar menni pisilni és inni. Pedig csak másfél napja van velünk, csak azóta van bent a lakásban, és ezt nem is tanítottam neki. Szóval le a kalappal előtte.  :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése