2012. október 17., szerda

Történelem óra Zsófival :)


2012 október 16-a nagy nap volt a számomra. Aznap volt a záró tanításom a hatodikosoknál, ami azt jelentette, hogy többen is bent voltak az órámon megfigyelőnek. Emiatt azért kicsit izgultam, mert nem volt elég 9-10 gyerekre figyelni, emellett Zsófit is kézben tartani, hogy megtegye amit kérek tőle, de ne essen bántódása se, plusz ügyelni arra, hogy a tanítási tervezetemnek megfelelően tartsam az órát. Tehát kissé megizzadtam ezalatt a 45 perc alatt :)

Az órát azzal kezdtük, hogy a hetesek jelentettek nekem és Zsófinak. Zsófi pedig ugatással üdvözölte őket, és szintén ugatással jelezte, hogy üljenek le.

Az óra elején elmondtam neki, hogy a mai órán jutalomfalatokért dolgoznak, és az összegyűjtött jutalom falatokat az óra végén beválthatják Zsófinál egy-egy trükkre. Persze mindenki annyit kérhetett Zsófitól, ahány jutalomfalatot gyűjtött. Meg kell mondjam, nagyobb motiváció volt a gyerekeknek a jutalom falat gyűjtése mint ha ötösöket osztogattam volna.

Az első feladatunk a történelmi  korok átismétlése volt. Először elsoroltuk sorrendben a korokat, megbeszéltük mi történt az őskorban, ókorban stb, majd kitettem a korok nevét szócsíkokon a földre. Ezután megkértem a gyerekeket, hogy csukják be a szemüket, én pedig ráfektettem Zsófit valamelyik szócsíkra, majd mikor a gyerekek visszafordultak, ki kellett találniuk, hogy melyik kor neve van Zsófi hasa alatt. Majd a következő feladatba összekavartam a korokat és helyes sorrendbe kellett tenniük.

A következő feladatban laptopon néztünk Power Pointos bemutatót az ókori államokról. Eközben Zsófi belecsücsült az egyik fiú ölébe és onnan szemlélte a képeket a monitoron. :)

A harmadik feladatban az ókori államokat ismételtük át. Minden államról írtam szócsíkokon különböző vázlatpontokat, és ezeket tettem ki a padlóra. Zsófi pedig ráfeküdt az állam nevére. A vázlatpontok alapján kellett a gyerekeknek rájönniük, hogy melyik állam nevén fekhet Zsófi. Aki rájött persze kapott egy jutalomfalatot.

Miután átismételtük az államokról tanultakat Zsófi a kis kosarával a szájában körbement a teremben és kiosztott a négy csoportra osztott gyerekeknek 1-1 szócsíkot, melyeken 1-1 állam neve állt. A csoportoknak saját kútfőből kellett tulajdonságokat összeírni Egyiptomról, Mezopotámiáról, Görögországról és a Római Birodalomról.
Miután minden csapat írt 4-4 fontos információt az államokról, ezeket felolvasták és a többi csoportnak ki kellett találnia, hogy melyik államot is húzták.

Az utolsó feladat egy igaz-hamis feladat volt szintén az ókori államokról.

Óra végén pedig mindenki beválthatta vagy trükkökre vagy bátorságpróbára a jutalom falatkáját.

A gyerekek nagyon motiváltak voltak egész órán. Olyan gyerekek jelentkeztek egész órán, akik hangját egyébként alig lehet hallani a tanórákon. A bátorságukat hozta elő Zsófi jelenléte, és az hogy az ő kedvéért dolgoznak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése