2012. november 30., péntek

Látogatás a Parkerdő Idősek Otthonában


Hál'istennek elég elfoglaltak vagyunk Zsófival, mivel egyre többen érdeklődnek Szentesen a kutyás terápia iránt. Miután megjelentek rólunk a különböző cikkek, és a Szentesi tv-ben is benne voltunk, így egyre többen tudják, hogy miért is dolgozunk mi együtt Zsófival. Elsődleges célunk nem a fejlesztés, hanem a jókedv, és a kutya által közvetített nyugodtság átadása a körülöttünk lévőknek. Nagyon szeretek Zsófival az iskolába bejárni, mert a gyerkőceim nagyon tündérien tiszteletbe tartják, hogy Zsófinak is pihennie kell a játék után, ezért olyan csöndbe sosem csinálják a házi feladatot, mint amikor Zsófi is ott van velünk. Van bent a terembe egy mancs alakú párnája, amit még Ádámtól kapott, azon szokott aludni, míg a kis nebulók okosodnak. :)

Egyik nap kaptam egy e-mailt, melyben meghívtak egy látogató foglalkozást tartani a Parkerdő Otthonba Szentesen. Természetesen elfogadtam a meghívást, mihelyst Zsófi felépült a műtét utáni lábadozásból.
Így történt hogy ma ellátogattunk az Otthonba. Mivel több mint 100-an laknak itt, ezért csak a lakók egy töredéke tudott a foglalkozáson részt venni, pedig így is két csoportnak is tartottunk egy kis bemutatót. Beszéltem kicsit a segítőkutyusokról, megmutattuk Zsófi trükkjeit, amit aztán a lakók is kérhettek tőle.
Segítőkutyás feladatokat is mutattunk, például tárgyfeladást (kulcs) valamint azt hogy Zsófi hogyan segítene rajtam ha mozgás korlátozott lennék, tehát lehúzta a zoknim feladta a cipőm stb.

Volt olyan bátor jelentkezőnk aki egy sétakörre is elvitte Zsófit. De a legnépszerűbb trükk a pacsi volt a lakók körében. Az ápolók körében pedig a láb közötti szlalomozás :)

Zsófi nagyon szeret idősek között lenni, mert a simogatás a lét eleme. Itt aztán bőségesen be is gyűjtötte a napi adagot belőle :)

És nagy örömömre ma már végre a vadi új Vizslamentős pólómba dolgozhattam. Mivel Zsófi is mentett kutyus, és életcélomként tűztem ki az árva kutyusok segítését, elhelyezését, képzését, ezért úgy éreztem egy kis adománnyal támogatom a Vizslamentőket, amiért cserébe ezt a pólót kaptam tőlük.:)
Én vallom azt hogy egy mentett kutyusból is válhat nagyon jó házi kedvenc, és akár segítőkutyus, mint például Zsófiból. Ezért én mindenkinek javaslom a  menhelyes kutyusokat, vagy a fajtamentőknél található kutyusokat örökbefogadni, mert annál nagyobb tiszteletet, és szeretetet egyik kutya sem tud adni, mint egy mentett kutyus.

A Parkerdő Otthonnak pedig köszönjük a lehetőséget, hogy bemutatkozhattunk, és reméljük mihamarabb találkozunk megint :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése