2012. november 15., csütörtök

Zsófi a fejlesztő osztályban :)



Zsófival a mai nap a fejlesztő osztályba kaptunk meghívást foglalkozást tartani. A játékra nevelés órát szerettük volna egy kicsit feldobni a gyerekeknek, egy kis plusz ingerforrást belevinni a napjukba.
Az osztályba 5 gyermek jár. Az osztály fejlesztő csoport, ami annyit jelent, hogy súlyosan fogyatékkal élő gyermekek járnak ide. A pedagógusoknak nagyon nehéz helyeztük volt a mai nap, mivel kicsit belevittem a mozgás fejlesztést is a játékokba, ezért nekik is sokat kellett a gyermekekkel együtt tornázniuk :)

Mivel a gyermekek beszélni nem tudnak, egy gyermek kivételével, de ő is csak szavakat mond néha, ezért inkább a kézjelekre hagyatkoztam a kutyával való parancsok alkalmazásánál.

Első játékként egy átformált székfoglalót játszottunk. Mivel ők ezt a játékot nem tudják a maga minőségében értelmezni, ezért csak körbe kellett járniuk a székek között, majd mikor Zsófi ugatott le kellett ülniük. Ezzel kicsit a figyelem-koncentrációt, valamint a hallási differenciálást fejlesztettük náluk, valamint a mozgást, hiszen sétálniuk kellett sokat.

Ezután a játék után a Mókusok ki a házból egyfajta verzióját próbáltuk ki. Itt hullahopp karikákat tettem le a földre, majd mikor Zsófi ugatott bele kellett ugraniuk a hullahopp karikába. 

A következő játék az utánozd a kutyát volt. Elég nehéz volt őket rávenni arra hogy lekövessék a kutya mozgását, de a pedagógusok segítségével mindenki ügyesen megoldotta a feladatot.

Játszottunk még faroklopót is, de mivel futni ők nem tudnak úgy, mint mondjuk a tanulásban akadályozott gyermekek ezért náluk már az is nagy szó volt, ha meg tudták fogni a farkincákat. Ekkor a finom motorikát fejlesztettük, azzal hogy a csippentő ujjmozgást kellett használniuk a farkincák megfogásához, amit aztán Zsófi sikeresen ellopott tőlük. :)

Majd leültünk a földre, és a labdát gurítottuk, úgy hogy Zsófi ne tudja elkapni. Eléggé át kellett formálni a játékot, mert ők nem tudják a labdát gurítani, ezért nekik már az is nagy feladat volt, hogy gurítsák, vagy dobják a labdákat. Zsófi sajnos nem értette miért nem kaphatja el a labdákat, miért kell inkább feküdnie és várni hogy felé gurítsák a labdát.

Mikor végeztünk megkérdeztem a gyermekek pedagógusait, hogy szerintük mennyire tetszett a gyerekeknek a foglalkozás, és azt válaszolták, hogy több gyermek is fél a kutyától a csoportba, de most mindenki nagy mosollyal játszott Zsófival, amennyire tudott.  Ezért nagyon megnyugodtam, és nagy lelkesedéssel készülünk a jövőheti kommunikáció, és szenzomotoros fejlesztő órára.

Zsófinak ekkor még nem ért vége a munkanapja, mert beígértem az osztályomnak, hogy ott lesz velük Zsófi a napköziben, ezért ebéd után játszhattak kicsit Zsófival, majd tanulás időben Zsófi kipihente magát a tappancsos párnáján a tanáriasztal mellett. :)
A napközi végén a többi alsós osztályból is átjöttek a jól viselkedő gyermekek jutalmul ők is kérhettek Zsófitól trükköt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése