2014. február 6., csütörtök

Csipesszel a Napraforgóknál


Elérkezett Csipesz első napja a Nyolcszín virág oviban. Már vártam, hogy őt is elvihessem magammal dolgozni, mert a vizsgája óta csak keveset volt még konkrétan terápiás helyzetben dolgozni.
Igazából nem tudtam, hogy milyen csoportba fogunk kerülni, milyen korosztály lesz, azt sem tudtam, hogy hány fő lesz aki jön hozzám kutyázni aznap, de bátrak voltunk Csipesszel és besétáltunk az oviba, gondolva, majd improvizálunk valamit :)

Mikor megérkeztünk mindenki körbesimogatta Csipeszkét. Csináltam vele pár engedelmes feladatot mielőtt bementünk a tornaterembe az órára, de mikor meghallotta a gyerek zsivajt a farokcsóválást képtelen volt abbahagyni és rám koncentrálni mert ment volna a gyerekekhez bratyizni. Örülök neki, hogy ennyi szeret dolgozni, de azért szerettem volna ha azért úgy is zajlana a dolog ahogy én szeretném.
Egy több mint 20fős vegyes csoportba voltunk. Kiscsoport és nagycsoport összevonva, szóval elég nehéz volt differenciálni, és a létszámnak megfelelő játékokat kitalálni.

A foglalkozást köszönéssel kezdtük, mindenki kijöhetett, bemutatkoztak nekem, persze még ovisok szóval ezt ők is tanulták hogy melyik kezüket nyújtsák hova nézzenek, mit mondjanak. Majd miután velem kezet fogtak, Csipesszel is kezet foghattak egy pacsi erejéig.
Ezután egy labdacicával próbálkoztunk, de mivel ennyire vegyes volt a csoport, és ilyen sokan voltak nehéz volt csöndbe tűrni hogy ők kapják meg a labdát ezért feladatot váltottam, és Csipesznek kellett gurítaniuk a labdát :)
Labdacica után jött a mókusok ki a házból. A gyerekek rettentően élvezték ezt a játékot és hangos sikolyokkal rohangáltak a teremben :) A nyertes kis mókus kérhetett egy trükköt a vadászkutyánktól :)
Ezután jöhetett a csipesz gyűjtő játék. Aki a legtöbb csipeszt gyűjtötte össze az a páros kérhetett Csipesztől trükköt :)

Játszottunk utánozd a kutyát játékot, amikor a gyerekeknek figyelniük kellett Csipeszt és lekövetni amit ő csinál, pl amikor ült nekik guggolni kellett, amikor feküdt nekik le kellett hasalniuk stb...
Ezután játszottunk még hangerdőt, amikor bekötött szemmel kellett megkeresniük ugatás után a kutyát a gyerekeknek.
Elkezdtük a gyerekekkel tanulni, hogy mit jelent hogy előtte-mögötte-mellette. Csipeszt kellett pórázon egy kosár elé-mögé vagy mellé ültetniük vagy fektetniük. Még nagyon kicsik, tőlük még nem várhattam el, hogy tudják hogy merre van jobbra meg balra, de nagyon ügyesek voltak :)
A végén elkezdtük tanulni a mit csinál a két kezem mondókát és elköszönhettek egy közös simivel Csipesztől.

Összességébe nagyon jól éreztük magunkat mind a ketten Csipesszel. Csipeszen is láttam hogy nagyon élvezi a munkát, csak mivel most épp a kamasz korban van nehéz a koncentrációját összpontosítani, de ez majd alakul ha jobban belerázódik a munkába, és ezt hol máshol taníthatnám meg neki ha nem munka közben gyermek csoportban. Így egy kicsit nehéz hogy több mint 20ovist kell irányítanom plusz  a kutyát aki még csak most tanulja a dolgot, de az óvónénik nagyon kedvesen segítettek nekem a gyerekeket karban tartani, csak még most nekik is újak voltak a játékok.

Amit át kell kicsit dolgoznom azok majd a játékok szabályai lesznek. Mivel nem tudtam hogy milyen csoportosaim lesznek meg hány gyerkőcöm lesz egyszerre addig nem tudtam előre gondolkodni, de most hogy már megismertem őket sokkal könnyebben és gördülékenyebben indulunk neki a jövőheti óránknak Csipesszel.

A gyerekek alig akartak elengedni minket, némelyikük édesen azt mondta: "hiányozni fogtok nekem.." :) mi másért ha nem ezekért az édes mondatokért érdemes ezt csinálni. Jó élmény volt, hogy az a kislány aki annyira félt az elején a kutyától és be se mert jönni a terembe kijött és megsimogatta velem Csipesz hátát, még a kezét is nyújtotta pacsiért de aztán azt még nem merte bevállalni, de sebaj majd jövőhéten :)
Csipesz miután hazaért lefeküdt és azóta alszik mint akit leütöttek :) Ritkán látni őt ennyire elfáradni :)
Holnap Zsófival 2 csoporthoz megyünk kutyás órát tartani, már arra is nagyon készülünk :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése