2014. február 9., vasárnap

Zsófival a Bóbita és a Pitypang csoportban


Pénteken Zsófi következett, akivel elindultam a Nyolcszín virág óvodába, ahol most már heti rendszerességgel tartunk kutyás foglalkozást a gyerekeknek. Egyre több csoport jelentkezik nálunk az oviból, hogy ők is szeretnének részt venni a kutyázásban, szóval most egy újabb csoporttal nőtt a létszám, már 4 csoportba járunk be a kutyákkal :) Ennek jelenleg csak egy hátulütője van, hogy Csipeszke tegnap elkezdett tüzelni, szóval ő egy bő 3 hétre kiesik a munkából sajnos.... Hát igen már ki kellett volna ivartalanítani, tudom jól, csak hát az egy elég húzós beruházás most, szóval még halogatom....Sajnos..

Nos akkor írok pár sort a pénteki foglalkozásainkról. Mikor megérkeztünk az oviba a tornaterem melletti csoport is nagyon szerette volna megsimogatni Zsófit. Mindig kérdezi tőlem az ottani óvónéni , hogy hozzájuk mikor megyek, és mindig elszomorítom, hogy nem tudom nem én írom a csoportbeosztást, hogy hova megyek... A gyerekek épp gyümölcsöt tízóraiztak mikor az óvónéni kérésére kijöhettek Zsófizni egy kicsit. Csak simogatásra jutott idő mert már vártuk a Bóbitákat hogy kezdődjön a foglalkozásuk. Zsófiról tudni kell hogy nagy gyümölcs evő. A fáról szedi a körtét meg az almát, a diót is megtöri magának ami lehullik a fáról, meg a szőlőt is szedi  a tőkéről.... Szóval volt is nevelési célzata a Zsófis simogatásnak, mert amikor látták a gyerekek hogy Zsófi is megeszi az almát amit tőlük kapott, és mondtam, hogy látjátok ettől lett Zsófi ilyen szép nagy meg okos, akkor visszaérve a terembe mindegyikük elkezdte majszolni az almáját :)

Ezután megérkeztek a Bóbiták. Az ő óvónénijük Saci által kerültem én ebbe az óvódába, akinek nagyon hálás is vagyok érte.. :) A gyerkőcök pacsival köszönhettek Zsófinak, de most az óvónénit kérdeztem, hogy ki volt aznap az 5 legügyesebb gyerek és azok jöhettek pacsit kérni.

Hú már nem is emlékszem, hogy miket játszottunk így 2 nap elteltével, azt tudom, hogy volt terpeszfogó, utánozd Zsófit, hangerdő, meg még pár másik játék. Majd gyors váltással megérkeztek a Pitypangok.
Velük játszottunk mókusok ki a házbólt, terpeszfogót, testrészekkel érjenek a koronghoz játékot és kutya vezetést irányokkal.

Ők az egyetlen olyan csoportom EDDIG, akikkel komolyabb feladatokat is tudok már játszani, ők már ismerik a testrészeket, a jobb-bal irányokat stb. A többi csoportba még kisebbek vannak, de annál nagyobb élmény lesz nekik a kutyával együtt tanítani ezeket a dolgokat :) Most ez az első hét a feltérképezésé volt. Megismertem a gyerekeket, most már tudom melyik csoporttól milyen szabályokat tudok betartatni és játékokat tudok játszani.

Hát most pár hétig csak Zsófival tudunk dolgozni, de remélem utána végre Csipeszt is bevethetem még több éles helyzetbe :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése