2014. március 31., hétfő

Sikerüüüüült :)


Már említettem pár bejegyzéssel ezelőtt, hogy szeptember óta Szegedre járok habilitációs kutyakiképző tanfolyamra... Nos elérkezett a tanfolyam vége. Március 29-30 az OKJ-s vizsgám dátuma volt... Vártam is ezt a hétvégét meg nem is. Vártam hiszen végre vizsga és végre a kezemben tarthatom a bizonyítványomat, és kimondhatom, hogy igen én habil kiképző vagyok. A másik szemem viszont sír, hiszen nagyon sok jó embert ismertem meg és hagyok el emiatt. Nagyon jó és összetartó csoport voltunk. Jó volt bejárni a suliba, mert a legjobb dolog volt mindig a téma: A KUTYA :)
Mindenki hiányozni fog, a csoporttársak és az oktatók is, hiszen nagyon jó szakemberektől tanulhattuk a kutyázás és a hozzá tartozó fontos dolgok rejtelmeit.

Szombaton levizsgáztunk kommunikációból, etológiából, vállalkozás ismeretből és munkavédelemből. Ez a 4 szóbelim volt, majd délután a gyakorlati vizsga. Az első gyakorlati vizsgán terápiás foglalkozást kellett bemutatnunk. Zsófival vizsgázhattam, hiszen akinek van vizsgázott terápiás kutyája az dolgozhat vele vizsgán is.
Köszönésnek pacsit kellett adnia a gyerekeknek, majd játszottunk egy csősz játékot, ahol Zsófi őrizte a játékokat és a gyerekeknek el kellett lopniuk. Majd játszottunk élő agilityt a gyerekekből, majd egy színegyeztetős apport játékot.
A végén pedig búcsúzásként mindenki kérhetett egy trükköt Zsófitól :) Zsófin azt láttam, hogy totál kimerült. Előző nap mondjuk görkorizni voltunk velük lehet még azt nem heverte ki. Ez az új kedvenc kutyás sportunk, hogy húzzák a görkorit :)
Meg igazából szombaton is már bent volt velem Szegeden reggel 8ra, szóbelik alatt a boxban volt majd a terápia jött.

Miután letudtuk a terápiás gyakorlatot jött a kiképzői gyakorlat. Igazából nem nagyon izgultam ezen se mert elég jó tételt húztam, az idegenvezethetőség tanítását :) Nos mivel ezt napi szinten csinálom a kutyáimnál nem volt nehéz erről beszélni. A tétel lényege az hogy tanítsuk meg a gazdiknak. hogyan adják át a kutyájukat egy idegen embernek hogy az is tudjon vele sétálni és feladatot kérni tőle.
Laci nagyon rendes volt 100%-ot adott a kiképzői gyakorlati vizsgámra :)

Vasárnap is reggel 8ra kellett beérnünk Szegedre.Tamás vitt be minket, bevittem mindkét vizslát, hogy a délutáni gyakorlatokon tudjak velük segíteni azoknak, akik akkor vizsgáztak. Mert a kiképzői gyakorlati vizsgán mi vagyunk a gazdák és eljátsszuk mintha mi mennénk egy kutyaiskolába a kutyánkkal tanulni, az oktatónak pedig tanítania kell minket és kutyáinkat.
Délelőtt kiképzés elméletből, állategészségügyből, ebtartás és táplálásból és gyógypedagógiából vizsgáztunk. Már fél10re végeztem mindegyikkel mert első körös voltam. Egész jól sikerült mindegyik, najó azért a vitaminokat jobban megtanulhattam volna. Keverem a vitaminokat, hogy melyik mire jó, miben van, meg az ásványi anyagokat... egyszer megtanulom ígérem :) De ezt leszámítva jól teljesítettem.
Ezután Tamással és a kutyákkal elmentünk az Árkádba, az ebek pihentek addig mi vásároltunk. Majd délután visszamentünk a gyakorlati vizsgára.
7 ember vizsgázott délután, én a kutyákkal mind a 7 foglalkozáson részt vettem. Nagyon élveztem, meg örültem hogy legalább dolgoznak kicsit :) Meg másoknak is kölcsönadtam Zsófit, hogy álljon be vele mint gazda és kutyája a foglalkozásra :)

Olyan fél6 körül kaptuk meg a bizonyítványokat. Jelesre vizsgáztam összesítve, aminek nagyon örülök :)
Vizsga után átadtuk az ajándékokat az oktatóinknak és jöttünk haza, mert a kutyák már megfőttek a kocsiba, mert olyan meleg volt.


Nem pihenhettek sokat a kutyák, hiszen már hétfőn, azaz ma mentünk bemutatózni a Nyolcszín virág oviba, hiszen ma volt a beiratkozó gyerekek bemutató napja. Tamás segítségével mindkét kutyát magammal vittem.
Nem tudtunk sokat játszani a gyerekekkel, de a sok siminek nagyon örült a két vizsla :)
Most csütörtökig pihenhetnek, mert akkor megyünk ismét az oviba a Napraforgókhoz :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése