2014. március 6., csütörtök

Hogyan segít a kutya a testrészek tanulásában


Mai nap Zsófival két csoportnál is vendégeskedtünk a Nyolcszín virág oviban. Először a szokásos Napraforgó csoportban kezdtünk.
A mai foglalkozásom témája a testrészek tanulása, kis testséma fejlesztéssel. Elég erős kifejezés az hogy fejlesztés...Mert igazából csak játszottunk és jól éreztük magunkat :) Legalábbis egy külső laikus ezt gondolná a kutyás óráról. De persze aki egy kicsit is ért a pedagógiához az tudja, hogy minden játéknak, minden elhangzott mondatnak van miértje.

A mai köszönés most különleges volt. Zsófi egy zsámolyon ül, a gyerekeknek szembe kellett állniuk vele, és a "Helló" vezényszóval és integetéssel köszöntek neki. A gyerekeknek nagyon tetszett, hogy integet nekik Zsófi, így ezt a köszönést is nagyon élvezték.
Az első játékunk egy kis mozgással kísért auditív figyelem+testrész ismeret volt :) A játék lényege az volt, hogy amikor Zsófi ugatott lehetett futni, majd adott testrészt kellett a korongokra "tenniük".
Ezután körbe ültünk, Zsófi középen volt, és egyesével megbeszéltük, hogy milyen testrészei vannak Zsófinak, miből mennyi van, milyen színű, és magunkon is meg kellett mutatnunk az adott részt.

A következő játékunk egy bátorság próba volt. Csukott szemmel kellett kitalálniuk, hogy Zsófi honnan eszi meg a jutalomfalatot.

Ezután hajgumi keresőt játszottunk. Zsófin kellett bekötött szemmel hajgumit kitapogatni, ebbe már egy kis taktilis fejlesztés is becsúszott, majd kommunikáció fejlesztés is volt, hiszen meg kellett nevezniük, hogy Zsófi melyik testrészén találták meg a hajgumit.

A végén levezetésnek játszottunk egy utánozd Zsófi mozgásos játékot, és egy Mit csinál a két kezemmel el is búcsúztak a kutyától.
Ezután Zsófi begyűjtötte a várva várt finom falatokat a gyerekektől, majd átmentünk a Napocska csoportba, ahol ma voltunk először. Velük sokszor találkozunk, mert a csoportszobájuk a tornaterem mellett van, így minden alkalommal mikor ott vagyok a gyerekek meg tudják simogatni Zsófit, így nekik sem volt idegen dolog a kutyázás. Viszont ők még nem játszottak Zsófival sosem ezért nekik is tudtam újat mutatni :)
Először egy gyors simivel köszöntünk a gyerekeknek. Erika óvónénitől megtudtam múlthéten, hogy ezen a héten a cicáról és a kutyáról tanulnak, így aktuális témákkal készültem. Először beszéltem a gyerekeknek kicsit arról, hogy a kutya hogy kommunikál, hogy ha a kutya vicsorít meg morog, az nem mosolygás hanem elriasztó viselkedés, úgyhogy véletlenül se menjenek oda a kutyához ilyenkor. Megmutattam hogyan kell köszönni egy idegen kutyának, mit kell kérdezni a kutya gazdijától ha a kutyát meg akarják ismerni stb. Majd megbeszéltük, hogy hogyan néz ki a kutya, milyen testrészei vannak, milyen kutyák vannak stb... Velük is játszottunk a végén egy kis hajgumi keresést, majd nekik is megtanítottam a végén a Mit csinál a két kezem című mondókát, amit Zsófi testén el is játszottunk.

Nagyon jó volt a mai napunk is az oviban. Holnap délelőtt Csipesszel megyünk a Bóbitákhoz és a Pitypangokhoz, majd délután Zsófival megyek Szegedre a Sólyom utcai iskolába.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése