2014. június 11., szerda

Akadály verseny a Szent Erzsébet iskolásokkal


A mai napon, csakúgy mint tavaly ilyenkor ismét felkérést kaptunk a Szent Erzsébet iskolából, hogy a minden évben megrendezésre kerülő akadályversenyükön legyünk mi is egy állomáshely a vizslákkal.
Persze szívesen elvállatuk, hiszen tavaly is jól éreztük magunkat.
Tavaly mikor ezen a rendezvényen részt vettem, Csipesz még csak tanuló kutyus volt, akkor még csak 1-2 betanulós foglalkozáson vett részt velem a napköziben, de erre az alkalomra kivittem őt is, hiszen tudtam hogy Zsófi nem bírná egyedül, ez volt igazából akkor az első komoly "bevetése", és nekem az első 2 kutyás foglalkozásom :)
Ma az egyik tanárnő azt mondta, hogy Csipesz tavalyhoz képest láthatóan nagyon sokat fejlődött és komolyodott. Akkor még kis szertelen, hiperaktív vizsla volt, most pedig milyen fegyelmezett és nyugis lett :) Annyira örültem ezeknek a mondatoknak hogy el se tudom mondani. Én is látom a kis hülyémen a változást jó irányba, tényleg szépen dolgozik már csoportban, de ez annak is köszönhető, hogy azért idén elég sokat dolgoztam velük az ovikba meg bemutatókon, millió meg egy új helyre, szituációba mentem velük, ami sokat fejlesztett rajtuk is és rajtam is. Már én se olyan vagyok mint pl egy éve, érzem magamon, hogy sokkal magabiztosabban dolgozok, a bemutatókon is már lámpaláz nélkül tudok dolgozni velük, ami azért nagy segítség nekik is, hogy gazdi nem izgulja végig a bemutatót :)

Reggel fél8 körül már elindultunk Tamással és a vizslákkal megpakolva a Kurca partra az "Y" lépcsőhöz, mert az volt a Játékos Mancsok állomáshelye.
Nos nem mondom, hogy felhőtlen nyugalommal indult a reggel... még pakolás közben elengedtem a vizslákat, hogy hagy szaladgálják ki magukat a foglalkozások előtt.... nos kár volt... Csipesz híven önmagához csupa koszosan tért vissza... valami agyagos sáros földbe dörgölőzött a parton.... bennem föl is ment a pumpa, hogy hogyan fogok vele így dolgozni ma, de Tamás jó hogy ott volt, és hazahozta megfürdetni :) Hihetetlen ez a kutya, hogy mindig csak akkor koszolja így össze magát, amikor bemutatózni megyünk.. múltkor a Mátéffy ovis bemutató előtt csinálta ezt... :D

8 óra után érkezett az első csapatunk. Felváltva dolgoztam a két kutyával. Összesen 16 csapatot kellett megdolgoztatnunk a vizslákkal, ami olyan 160-170 gyereket jelent. Szóval nem kicsit fáradtunk el... A végén már nem akartam őket sok energiát igyénbe vevő feladatokkal fárasztani, ezért csak egyszerű, kevés kutya aktivitást igénylő játékokat játszottunk.
Nagyon meleg is volt, azért ez is hozzá tett ahhoz, hogy ennyire elfáradjunk. A tavalyi képeket nézve, ott azért pólóba és farmerba voltam, ami azt jelenti hogy nem 35 fok volt mi a mai nap :)

Miután hazaértünk mindhárman elaludtunk... Én is rendkívül elfáradtam :) Sokat kellett beszélni, meg kutyát irányítani, de megoldottuk :) Összességében jól éreztük magunkat :) Petra néni szigorú volt, és azokért vontam le pontokat, ha a gyerekek veszekedtek egymással, azon vitáztak, hogy most a páratlan ember beállhat-e közéjük játszani, meg a csúnya beszédért, valamint a hisztiért :) Igazából a játékok kiesősek voltak, de nem pontokra mentek így azokért nem vonhattam le, mást kellett kitalálni, de így legalább ösztönözve voltak a helyes viselkedésre :D

Köszönöm a hősies kitartást, és segítséget Tamarának :) Sokat segített, mert a foglalkozások egy részében ő volt a gyerekekkel a tesztes feladatoknál. 10 perc jutott egy csapatra, az első részében volt egy kutyás játék, szinte minden csapatnál mást játszottunk, hogy a kutyák ne unják meg a monotóniát, és ezután jött egy kutyás kérdőív :)

Fél 1-kor végeztünk a mai akadály versennyel :) Holnap a felsősökhöz megyünk a vizslákkal :) Addig is pihenünk :)
Képek itt lesznek megtekinthetőek: https://www.facebook.com/pages/Játékos-Mancsok/286960224830087

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése