2014. június 16., hétfő

Élmények a Játékos Mancsok foglalkozásról


Tegnap délután tartottam meg a Szent László lovardában a Játékos Mancsok című foglalkozásomat. Mostanában nem hirdettem időpontot, mert nem tudtam a nagy meleg miatt mikor tartsam meg, hogy ne süljünk meg a napon a gyerekekkel és a kutyákkal. De végre sikerült megfelelő időpontot találni, ami sok gyerkőcnek jó volt.
A kutyaovi foglalkozás után kezdődött a gyermek foglalkozás. Gyorsan előkaptam a kutyákat és már kezdtük is a gyerekekkel a játékot. Elsőként mindenki egy-egy pacsival köszönt a kutyáknak. Most is mint ezeken a foglalkozásokon mindig felváltva dolgoztam a kutyákkal. Mivel a kutyáim délután 3tól fél6-ig a boxba feküdtek rettentő energiákkal érkeztek a foglalkozásra :) Csipesz az képtelen volt szinte egy helyben maradni, mert ment volna már fogócskázni a gyerekkel meg labdázni :) Hihetetlen hogy bezsonganak a kutyáim mikor gyerekeket látnak :) Szóval most egy kicsit nehezebb dolgom volt, de legközelebb majd máshogy csinálom a dolgot, hogy előtte kicsit vezessék le a sok pihenésből fakadó plusz energiát :)

Sok játékot játszottunk a gyerekekkel, és olyan gyorsan elrepült másfél óra, hogy észre se vettem. Sok gyerkőc még a foglalkozás végén is ott maradt labdázni Csipesszel és játszani egymással és az akadálypályával :)
Játszottunk jutigyűjtőt, faroklopót, szoborjátékot, gumis tapogatósat, korongoztunk, meg akadály pályáztunk :) Ahhoz képest, hogy az utolsó pillanatban hirdettem meg a foglalkozást sokan eljöttek :) És mondhatom bátran hogy remekül éreztük magunkat, hiszen a szülők is a gyerekekkel együtt játszottak :)
Kint voltak többen az Árpád utcai oviból, a régi csoportomból ahova jártunk a vizslákkal, valamint többen voltak a Klauzál utcai oviból is, azokból a csoportokból ahová szintén jártunk a kutyákkal.
Valamint voltak újoncok is, akik még nem kutyáztak velünk sosem, de ez nem okozott akadályt a foglalkozáson. :)
Nagyon nagy gátakat törtünk le ismét a kutyákkal. Több gyerkőcöm is volt, aki félt a kutyáktól, volt akiről nem tudtam, mert én már nem is láttam rajta a félelmet, volt olyan is akiről tudtam, nála a feladatokat átformáltam kicsit, például a korongfoglalónál nem ugatással jelzett Zsófi, hanem egy-egy testrészét megfogva kellett korongot foglalni, így az auditív figyelem fejlesztésből vizuális figyelem fejlesztés lett egy kis testséma fejlesztéssel kombinálva :) Nekünk ez is jó :)
Az óvodás kor egy nagyon szenzitív kor a gyermekek mozgás fejlődésében, ezért próbáltam minél többféle mozgásformát gyakorolni a gyerekekkel úgy, hogy ők nem is tudták, hogy most éppen egy olyan mozgásformát tanulnak, amit még nem gyakoroltak be, például ilyen volt a szobor játéknál a pókjárás :) Itt elég összerendezett mozgás szükséges, amik ebben a korban alakulnak a gyerekeknél, és a játék közben önmagától fejlődik náluk, egy kis irányítással ;)

A következő héten szeretném a határozottságot még jobban fejleszteni, Most a kutya irányításával gyakorolták ezt, mikor végig kellett vezetniük Csipeszt az akadálypályán. Többen olyan halkan beszéltek, hogy a kutya csak a kézjelekből értette meg hogy mit akarnak, meg abból, hogy amilyen instrukciót mondtam a gyerekeknek, hogy mit mondjanak a kutyának, abból kihallotta a lényeget, és a parancs szavakat. :) Nos ez lesz a legfőbb feladatom a nyáron, hogy a gyerekek úgy menjenek szeptembertől oviba, és suliba, hogy megtanulnak határozottan kiállni, beszélni, és utasítást adni. Ez rettentő fontos, hiszen az élet sok területén lesz erre szükségük. Szóval ezen fogunk csiszolni :) A kutya vezetésénél sokszor mutattam nekik, hogy pl ha nem mondom a kutyának hogy gyere akkor ül addig míg nem hívom stb... Persze pórázon ha elhúzza a kutyát megy vele, de itt nem ez lenne a feladat, hanem hogy használja a szavakat, mellyel irányít egy állatot: gyere, ül, fekszik stb :) Ha megtapasztalják az irányítás örömét sokkal magabiztosabbá válhatnak a későbbiekben :)

Nos végezetül leírom még egyszer, hogy nagyon jól éreztem magamat én is és a kutyák is :) Remélem most vasárnap is hasonlóan sokan leszünk és ismét játszunk egy jót :) Hiszen attól, hogy kívülről nem is látszik a gyerekek nagyon sokat fejlődnek a foglalkozásokon, én ezt azért látom mert ismerem őket már pár hónapja és látom a különbséget, hogy az első kezdeti félénk utasításokból és félelmektől hogyan szabadulnak meg és válnak egyre ügyesebbé :)
Köszönöm a segítséget Csehók Tibinek és Paczali Kingának, akik segítettek nekem a kutyákat irányítani és fényképezni :) Képek megtekinthetőek a Facebook Játékos Mancsok oldalán :)
Vasárnap 17:30-tól várunk ismét minden játszani vágyó gyerkőcöt és szülőt ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése