2013. március 15., péntek

Havas március....


Végre elérkezett a hosszú hétvége, a pihenés ideje, de nem tudunk kimozdulni a kutyákkal rendesen mert akkora hó lett....
Délután fent voltam chaten amikor Tibikém rám írt, hogy hozná ismerőse kutyusát kutyaiskolába de nincs pórázuk, mondtam neki hogy én tudok neki adni kölcsön pórázt jöjjön el érte gyorsan.
Persze mint kutyások nem hazudtoltuk meg magunkat Tibivel neki álltunk Zsófival és Csipesszel gyakorolni.
Póráz nélkül egyesével gyakorolt Tibi a kutyákkal. Láb mellé ültetést, láb mellett haladást, ül-fekszik-hozzám parancsokat, meg persze trükköket. Bólyákat és szekrényt kerültetett a kutyákkal, meg előre küldést is csináltunk velük.
Nagyon sok parancsszót átnéztünk, hogy melyik mit is jelent, melyik kézjellel melyik parancsszóhoz tartozik. Átbeszéltük a helyes testtartást és kéztartást.
Úgy vettem észre, hogy így mivel spontán jött a tréning sokkal magabiztosabb volt Tibi is mint múlthéten a pályán. Póráz nélkül meg sokkal könnyebben végre tudja hajtatni a feladatot a kutyákkal, mert így nem agyal még azon is hogy hogyan engedje el a pórázt, melyik kezébe tartsa stb.
Nagyon sikeres napot zártunk ma. Én nagyon büszke voltam Tibire, mert minden sikerült neki szinte azonnal. Nagyon gyorsan ráérzett a dologra, és a kutyák gyönyörűen tartották vele végig a szemkontaktust, le se vették a szemüket Tibi arcáról :) Ez is azt sugározta kívülről nézve, hogy szeretnek együtt dolgozni :)
Remélem a holnapi havas kutyaiskola is ilyen jól fog sikerülni, amikor már Timikém is csatlakozik hozzánk :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése