2014. május 30., péntek

Állat terápiás konferencia bemutatója :)


Még pár hónappal ezelőtt kért fel, egyik volt kolléganőm, aki lovasterápiával foglalkozik, hogy nem-e tartanék egy kutyás bemutatót a látogatóba érkező vendégeinek.
Mondtam, hogy persze szívesen, jöjjenek el, mikor az oviban órám van és megnézhetik.

Elérkezett a nagy nap. Nekem angolul is fel kellett készülnöm a bemutatóra, hogy pár szót beszéljek magunkról. De olyan zavarba voltam, hogy a gyerekek nevét se tudtam nemhogy megszólalni :)
Megtartottam a foglalkozást a Bóbitáknak és a Pitypangoknak is. Zsófival álom volt ma dolgozni. Ilyen jó a helyben maradása tán még sose volt :D Nagyon büszke voltam rá. Én nagyon izgultam, mert az egyik oldalamon több mint 30 ember ült, 7 országból érkeztek állat terápiákkal foglalkozó szakemberek, valamint különleges bánásmódot igénylő fiatalok a hozzátartozóikkal. A másik oldalamon meg a 10-15 fős csoportjaim és a sok-sok gyerkőc :)
Nagyon büszke voltam mindkét csoportra, mert a gyerekek se voltak még ilyen fegyelmezettek sose :) Szuper volt ma velük dolgozni, csak nehéz volt a búcsúzás, hiszen a Pitypangok holnap ballagnak, így velük már ilyen formában nem találkozunk többet, a Bóbitákkal meg reméljük, hogy jövőre is együtt leszünk. :)


Próbáltam nagyon sokféle játékot bemutatni, Zsófi képességéhez és temperamentumához igazítva. Csipeszke a mozgékony, mozgás fejlesztős kutyám, Zsófi meg a nyugodt kutyusom.
A foglalkozások végeztével beszéltem pár szót angolul a látottakról, valamint magunkról, Zsófi előéletéről, valamint kérdésekre válaszoltam. Az egyik hölgy Spanyolországban kutyás terápiával foglalkozik, és elmesélte, hogy náluk nem kell a kutyáknak vizsgázniuk, nincs félévente kötelező orvosi vizsgálat stb... viszont náluk is nehézség az, hogy a kutyákat beengedjék a különböző intézményekbe. Én ott hüledeztem, hogy itt meg 2 évente vizsgázni kell stb... Mondtam neki, hogy milyen feladatok vannak, kérdezte, hogy ki dönt a vizsgákról, stb, valamint megmutattam neki a Tanúsítványainkat, amit a vizsga után kaptam a kutyákkal. Rögtön le is fényképezte, mint valami kuriózumot, hogy náluk semmi ilyen nincs.

Zsófi nagy sztár volt. Mindenki végig simogatta. Volt mozgáskorlátozott is közöttük, vele is jól kijött, pacsi osztás volt a kedvenc. Volt egy halmozottan sérült fiatalember is, akinek nagyon tetszett az ugatás és a pacsi adás :)
A végén készült nagyon sok közös kép a résztvevőkkel. Amikor megkapom őket fel is teszem majd. Ide is meg a Facebook-os oldalamra a Játékos Mancsokra, amit tegnap csináltam, hogy ott is nyomon lehessen minket követni.

A Szentes TV is készített velem egy riportot, ezt is meg lehet majd nézni a tv-ben :) Persze hoztam a formám és akadozva beszéltem, nem mindig találtam a szavakat, de hát na... ilyen az aki izgatott :) :)

Még egyszer köszönjük a lehetőséget Irénnek, hogy felkért minket a bemutatóra, és az ovinak, hogy helyet adtak ennek a programnak. Nagyon jó volt külföldi szakmabeliekkel megismerkedni, és bemutatni nekik a munkánkat. Remélem egyszer én is láthatok külföldi terápiás munkát, amiből tanulhatok :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése