2014. május 17., szombat

Csongrádi bemutatón a vizslákkal


A mai napon bemutatót tartottunk a vizslákkal Csongrádon, az ottani állatmenhelyért rendezett kutyás napon.
Nagyon örültem a felkérésnek, mert mint azt oly sokan tudják az én Zsófi kutyám is menhelyi kutyus volt mielőtt örökbefogadtam és kolléganőkké váltunk :) Így megtiszteltetés volt, olyan kutyákért bemutatót tartani, akik szintén ezen a sorson vannak, mint Zsófi hajdanán. Azért is örültem neki, hogy megmutathattuk mit tudunk, mert így legalább láthatják az emberek is azt, hogy attól, hogy egy kutya menhelyről származik, még mennyi mindent elérhet az életben, csak kell hozzá egy kétlábú, aki meglátja benne a kincset és magához veszi. Én is sokáig dolgoztam önkéntesként a Szentesi Állatmenhelyen és nagyon sok kutyát hazahoztam volna, ha lehetett volna, de azzal is megelégedtem, hogy ha máshogy nem is legalább úgy tudjak segíteni a kutyusokon, hogy kijárok hozzájuk, segítek az ott dolgozóknak a kenneleket tisztán tartani, segítek az etetésben, valamint sétálok a kutyákkal a környéken és sok szeretet adok, kapok tőlük :)
Mindig egy lelki feltöltődés volt kimenni a menhelyi kutyusokhoz, annyi szeretetet, mint amennyit ott kaptam állatoktól még sosem éreztem. Mikor leültem a kutyaházak tetejére és jöttek hozzám a puszilgatós, bújós, "szomorú szemű" tündérkék az leírhatatlan érzés volt. Nem lehetett úgy kennelt takarítani, hogy ne pusziljon körbe pár kutyus.
Persze mindig voltak rosszabb napok is, mikor elpusztult valamelyik kutyus, vagy ha beteg lett vagy ha kutyáért kellett a városba menni és szörnyű körülmények között találtunk rá... Voltak ilyen depresszióba húzó élmények is, de úgy gondolom, hogy az én személyiségemet is rettentően formálta az a dolog, hogy én, igen ÉN is segíthettem rajuk, és fontos volt, hogy ott legyek....

Szóval én buzdítanám az iskolásokat, hogy ha nyári szünetbe olyan élményekkel akarnak gazdagodni, amiben kellő segítséget is tudnak adni árva kutyusoknak, akkor keressék fel a közelükben lévő menhelyet, és legyenek önkéntesek. Sok menhelyen örülnek minden segítő kéznek, hisz ha csak annyival is, hogy egy-egy körre elviszik a kutyusokat sétálni, azzal egy-egy kutyának a napjait teszik boldogabbá...


Azért írok pár szót a bemutatóról is :)  Nagyon jól sikerült az a pár játék amit bemutathattunk. Sajnos kevés időnk volt, így csak 2 játékot tudtunk játszani azzal a sok-sok gyerkőccel aki kijött a kutyás napra, de nagyon sok pozitív emlékkel és gondolattal érkeztünk haza a mai napon. Több óvodába és iskolába kaptunk meghívást, hogy tartsunk bemutatót ott is, és mi persze nagyon szívesen megyünk is, szóval ha valaki szeretné, hogy az óvodájába, iskolájába érkezzünk, akkor a pedagógusok, vagy az igazgatók nyugodtan keressenek fel és szívesen elmegyek az adott intézménybe :)

Meg persze ha szülők gondolnák azt, hogy a gyermekük kutyázzon egy kicsit és élményekkel gazdagon fejlődjenek képességei, akkor vasárnap délelőttönként nyugodtan hozza a gyerkőcét a Játékos Mancsok című foglalkozásomra a Szent László lovardába a Fábiáni útra Szentesen :)
Holnap délelőtt is várunk minden kutyázni váró gyerkőcöt 9:30-tól, Csipesz 2. szülinapján :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése