2014. május 6., kedd

Zsófi és a Méhecskék :)


A mai napon Zsófival ellátogattunk a Farkas Antal utcai óvoda Méhecske csoportjába. Múlthéten Csipesszel voltam, de sajnos akkor nem készültek képek és nem tudtam beszámolót írni.
Idén sajnos csak most jutottunk el oda, hogy van elég időm eljárni más óvodákba is és meg is tettem, már a Farkas Antal utcai óvodában is megtalálhatóak vagyunk minden kedden délután a vizslákkal.

A mai napon Zsófira esett a választásom, mert múlthéten már Csipesszel bemutatkoztunk a gyerekeknek. Múlthéten főleg a nagy mozgások és az orientációs képességeket fejlesztettük különböző játékokkal, ma a memória, az auditív figyelem és a kommunikáció volt terítéken.
A foglalkozást pacsival kezdtük, a gyerekeknek magukhoz kellett hívniuk a kutyát, le kellett magukkal szemben ültetni és pacsit kérni tőle. Persze a bemutatkozós, azaz a jobb kezüket nyújtva, mintha egy embernek mutatkoznának be :)

Első játékunk egy korongfoglaló volt, a gyerekeknek a hallásukra kellett hagyatkozni, és amikor Zsófi ugat, akkor elfoglalni a korongot. Nagyon élvezik ezt a fajta játékot a gyerekek. Mivel nagy létszámú óvódás csoportokba járok a kutyákkal muszáj sok mozgásos egész csoportot megmozgató játékokat játszanunk, mert amíg valaki kutyázik a többiek nyüzsögnek, így az én és a kutya figyelme is osztódik és a munkánk rovására megy, mert én is csitítom a gyerekeket, közbe a kutyát figyelem, meg azt a gyerkőcöt aki a kutyával dolgozik, a kutya figyel rám, a gyerekere akivel dolgozik, plusz hallja folyamatosan hogy a nevét mondogatják a többiek... Szóval nem könnyű de viszont izgalmas :) Szerintem már én is és a kutyáim is hozzá vagyunk ehhez szokva hogy ezalatt az 1-1,5 óra alatt teljes káosz van a fejünkben :)

Játszottunk labdás memóriát, és bójás memória játékot, valamint hangerdőt. Plusz becsempésztem egy kis csipeszgyűjtő játékot is, hogy kicsit pihenjen a kutya a megterhelő feladatok között :)

A foglalkozásaink mostanában szabadtéren zajlanak, amik akkor jók nagyon ha mi vagyunk csak az udvaron, mikor mellettünk motoroznak az udvarba meg játszanak, akkor nehéz kint dolgozni mert nem halljuk egymás szavát, de majd hozzászokunk nyár végére, hogy minél jobb legyen a hallásunk :) ez akkor valószínűleg nekem is hallási differenciálás fejlesztés :)

A mai foglalkozás egyébként elég döcögősen indult. Zsófi lusta volt... azt vettem rajta észre, hogy ha délután tartok vele foglalkozást akkor le van lassulva, és nem dolgozik 100%-on...

Jó oké, tűző napon dolgoztunk a betonon, de azért ez még nem a nyári tűző nap hanem csak a tavaszi és maximum 20fok volt, szóval annyira nem volt neki nehéz dolga.

Körülbelül fél óra volt mire belemelegedett a munkába, addig kicsit szét volt csúszva :) de van ilyen, nem lehet mindenkinek mindig jó napja :)

A héten még több blogbejegyzés is fog születni, mert csütörtök-pénteken a Klauzál utcai óvodába megyünk, szombaton a Mátéffy utcai óvodába tartunk bemutatót, vasárnap pedig a Játékos mancsok nevű gyermek foglalkozásom lesz kint a kutyaiskolában :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése