2014. május 30., péntek

Fürge :)


Mikor Csipesz ivartalanítási műtéte volt, megismertem Fürgét a mopszot, akit szaporítótól mentettek ki a mopsz mentőangyalok. Ma Kinga és Kiara kísért el engem a Kiséri Állatorvosi Rendelőbe, ahol egyébként Magyarországon egyedülálló technológiával lézeres szemműtétet hajtanak végre beteg kutyusokon. Kiara egy yorki kutyus, hozzánk jár a kutyaiskolába, azért szerettem volna ha eljön velem, mert kíváncsi voltam Fürge hogy jön ki idegen kutyákkal, mert akkor még nem tudtam, hogy ma én leszek Fürge ideiglenes befogadója :)

A mai napon Móni az egyik mentőangyal elhozta Hutchyt szemműtétre, ő Fürgével egy helyről származik...
Fürgéről annyit lehet tudni, hogy egy 4-5 év körüli szuka kutyus. Az állatorvosok átnézték, azt mondják volt egy bordatörése, emiatt van egy pukli az oldalán. ha jól emlékszem a szemnyomása nagy és emiatt a szemgolyója sérült ezért be van szürkülve a szeme. Valamint legalább 3 császármetszésen túl van, ami miatt valószínűleg nem lehet normál sebészeti úton ivartalanítani, csak speciálisan, mert ennyiszer varrni nem tudnák a kutyát... Kicsit el is bizonytalanodtam a dologban, mert most jelen esetben nekem sajnos annyi pénzem nincs, hogy egy ilyen komplikált műtétet be tudjak vállalni... 
Csináltam Fürgével pár teszt feladatot, hogy alkalmas-e terápiára.
A teszten igazából a temperamentuma teljesen megfelelne a terápiához, viszont én az állóképességében nem vagyok biztos, hogy bírná a munkát... Egy terápiás foglalkozáson minimum 30percet végig dolgozik a kutya aktívan, de ha több csoportom van akkor van hogy 1-1,5 órát is... Ahogy Füri mostani kondiját nézem ezt még nem bírná. Viszont idősek otthonába nagyon szuper lenne. Annyira nyitott minden ember felé, nyugodt, barátságos, kis jótündér.
Nagyon nagy agyalás nekem Fürge, mert nagyon jó fej kutyus, csak most jelenleg nem tudok annyi plusz költséget beletenni amit az orvos mondott, szóval elgondolkodtató, hogy mi is legyen....
Álmom hogy egy mopsszal terápiázzak egyszer, mert egy olyan bűbáj fajta, aki az emberekkel annyira nyitott és barátkozó, hogy alkalmassá teszi a munkára...
Holnap viszem Fürgét a kutyasuliba, megnézem, hogy az engedelmes képzéshez hogy áll, mennyit bír. Reméljük nem lesz sem eső, sem tűző nap, mert a rövid orrú fajta a meleget nehezen viseli.

Voltam ma Fürgével a városban sétálni egy airedale terrier és egy foxi társaságában. Edinek is ez volt az első sétája a városban és Fürgének is Szentesen. Minden új volt nekik, a szökőkút a sok jármű, az idegen őrjöngő kutyák stb.
Szegény Fürgi nem nagyon tudta, hogy kit is kell követnie, és mindenki után akart szegődni :)

Olyan vicces, a macskám nagyobb mint Fürge :) Fürge nagyon édes kutya, az állataim is tök jól fogadták, csak nekem kell átgondolni, hogy ki tudnék-e most ennyi pénzt fizetni az orvosi ellátásáért.....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése